piątek, 27 lipca 2012

Rukolówka Kasi - idealny szybki obiad na gorący dzień

Zapomniałam ostatnio o sałatkach, bo chyba za bardzo skupiłam się na wypiekach różniastych tart :) A tymczasem dobra sałata z pysznym dressingiem i kawałkiem bagietki może być idealnym obiadem na gorący dzień, kiedy nie ma co taplać się w garach, tylko trzeba korzystać z pięknej pogody, która swą łaskawością dość rzadko nas rozpieszcza. Sałatkę, którą wam proponuję na dziś przygotowała moja przyjaciółka Kasia na wieczorną, wtorkową posiadówkę. Ja zrobiłam ją przedwczoraj i wczoraj i niewykluczone, że zrobię i dziś :) pycha!


Składniki potrzebne na dużą michę sałatki (idealnie dla 2 osób):

paczka świeżej rucoli
garść pomidorków koktajlowych
krewetki w dowolnej ilości i rozmiarze
1 dojrzałe avocado
2 łyżki parmezanu lub pecorino
4 ząbki czosnku
50 ml oliwy z oliwek
1 limonka
2 łyżeczki miodu płynnego
1 łyżeczka świeżego imbiru utartego
50 ml białego wina
sól
pieprz
bagietka 


Sposób przygotowania: krewetki podduś na patelni z 2 ząbkami czosnku, z imbirem, białym winem, sokiem z połowy limonki, dopraw solą i pieprzem. Pomidorki przekrój na połówki, avocado obierz ze skórki i pokrój w kostkę. Rucolę, pomidorki, avocado i krewetki wymieszaj w dużej misce.

Przygotuj dressing: oliwa, 2 ząbki czosnku drobno posiekanego, miód, sok z połowy limonki, parmezan lub pecorino. Wymieszaj wszystkie składniki.

Dressing wlej do sałaty i wymieszaj. Urwij kawałek bagietki i zajadaj smacznie :)

Gotowe! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie Try My Delish Dish i zapraszam ponownie :-)