wtorek, 18 września 2012

Okrągłe pierogi ze szpinakiem, boczkiem i suszonymi pomidorami

W dzieciństwie zapytana o ulubione danie zawsze odpowiadałam, że są nim pierogi. Faktycznie uwielbiałam je nade wszytko, najwięcej najadałam się ich oczywiście na Boże Narodzenie, przeważnie aż tyle, że już na nic innego w moim brzuchu nie starczało miejsca. Nadzienie nie miało dla mnie większego znaczenia, bowiem w pierogach najbardziej uwielbiałam (i wciąż uwielbiam) ciasto. Miałam opracowany cały rytuał rozbrajania pieroga: najpierw widelcem odcinałam brzeg, potem zjadałam nadzienie i na koniec zostawiałam sobie najlepsze, czyli ciasto. Każdy kto robił kiedykolwiek pierogi wie, że niestety ich przygotowanie to czasochłonny proces, dlatego tak często ich nie robię, ale może właśnie dlatego, że jem je tylko od czasu do czasu cały czas je uwielbiam i są cały czas na liście moich ulubionych dań.

Dziś zapraszam na pierogi z nadzieniem szpinakowo - boczkowo - pomidorowym (z domieszką serową) o innowacyjnym okrągłym kształcie - nasuwa mi się nazwa Pierogi - Meduzy :-) . Jeden pieróg ma wielkość dwóch tradycyjnych, dlatego trzema można się już całkiem nieźle najeść no i ładnie prezentują się na talerzu :-)


Składniki potrzebne do ulepienia 24 pierogów:

ciasto:
4 szklanki mąki
1,5 szklanki bardzo ciepłej wody
3 łyżki oliwy
sól

nadzienie:
opakowanie szpinaku mrożonego rozdrobnionego
200 g boczku
garść pomidorów suszonych
opakowanie serka topionego czosnkowego
opakowanie fety (arla apetina już w kostkach)
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól
pieprz


Sposób przygotowania:

Ciasto: mąkę wsyp do miski, pośrodku zrób dołek, wlej oliwę, dodaj szczyptę soli i powoli wlewaj wodę zagniatając gładkie, sprężyste ciasto (powinno być dość miękkie). Gotowe ciasto rozwałkuj na grubość około 2 mm i wycinaj (najlepiej kieliszkiem lub szklanką) kółka o średnicy około 10 cm. Ja z resztek, które zostaną po wycięciu kółek znów zagniatam ciasto, rozwałkowuję, wycinam itd. aż ciasto się skończy.

Nadzienie: W garnku rozgrzej odrobinę oliwy, wrzuć drobno posiekaną cebulę i czosnek, chwilkę podsmaż i dodaj boczek. Smaż około 5 min i dodaj szpinak (może być prosto z zamrażarki). Gdy szpinak się roztopi dodaj serek topiony, poczekaj aż się roztopi i dodaj pokrojone na paseczki suszone pomidory. Na koniec dodaj fetę. Sprawdź czy nadzienie jest dostatecznie doprawione, boczek i feta są słone, więc raczej nie trzeba doprawiać solą, można odrobiną pieprzu.

Lepienie pierogów: Brzeg jednego placuszka posmaruj naokoło ciepłą wodą (żeby dobrze się zlepił z drugim) po środku nałóż małą łyżeczkę nadzienia i przykryj drugim placuszkiem, brzeg dobrze zlep, używając do tego widelca. I tak z z każdym pierożkiem :)

Pierogi gotuj po kilka w lekko osolonej wodzie przez około 5 min, aż wypłyną na powierzchnię.

Przed podaniem podsmaż na masełku, możesz polać je sosem pomidorowym, ale same bez sosu też są pyszne :-)

Smacznego!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie Try My Delish Dish i zapraszam ponownie :-)