piątek, 23 listopada 2012

Muffinki z żurawiną i z kremowym serkiem

Bardzo miałam ochotę zrobić/upiec coś z żurawiną. Kupiłam koszyczek, bo tak zalotnie "czerwone korale" spoglądały na mnie ze sklepowej półki :-) Najpierw miało być żurawinowe ciasto Nigelli, ale w końcu wyszły muffinki. Na Moich Wypiekach podpatrzyłam muffinki napełnione serkiem mascarpone i takie połączenie mnie urzekło całkowicie. Myślę, że te smakowite i urodziwe babeczki sprawdzą się doskonale w roli wypieku na Świąteczny stół, więc całkiem w czas zachciało mi się tej żurawiny. A i ciasto też będzie wkrótce :-)

 Składniki potrzebne na 12 muffinek:

200 g mąki pszennej
3/4 szklanki cukru białego, drobnego + 1/4 do podgotowania żurawiny
2 łyżeczki cukru waniliowego
szczypta soli
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
2 duże jajka
75 ml oleju roślinnego
2-3 łyżki mleka
200 g żurawiny świeżej lub mrożonej (jeśli mrożona wcześniej rozmrozić)
około 100 g twarożku (może być sernikowy, mascarpone, ricotta, ja pomieszałam sernikowy z mascarpone)
4-6 łyżeczek cukru pudru


Sposób przygotowania:
  • żurawinę z cukrem podgrzej w rondelku do czasu aż zacznie ona pękać a konsystencja zrobi się dżemowata, gotową odstaw do przestygnięcia,
  • w tym czasie serek wymieszaj dokładnie z cukrem pudrem, dodawaj po łyżeczce cukru aż uzyskasz odpowiadający Ci poziom słodkości,
  • mąkę, cukier, cukier waniliowy, sól, proszek do pieczenia wymieszaj, dodaj jajka, olej, mleko i wymieszaj tak aby składniki się połączyły, ale masa może pozostać grudkowata,
  • dodaj przestudzoną żurawinę i wmieszaj w masę,
  • napełnij foremki do muffinek do 3/4 wysokości i na środku umieść łyżeczkę przygotowanego wcześniej serka (w trakcie pieczenia zapadnie się on do wnętrza babeczek),
  • piecz w 170 stopniach przez około 30 minut - wierzch powinien się zarumienić,
  • gdy upieczone muffinki przestygną obsyp je cukrem pudrem,
  • jeśli zostało Ci jeszcze trochę serka to możesz sporą łychę nałożyć na muffinkę przed konsumpcją - pycha :-)
Smacznego! :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie Try My Delish Dish i zapraszam ponownie :-)