wtorek, 26 czerwca 2012

Chlebek bananowy z kokosem i żurawiną

Wprowadzając w życie kolejne przepisy z książki Nigelli "Przepisy z serca domu", wertując strony zawsze przelatywał mi przed nosem chlebek bananowy. Sama Nigella pisze, że nie wygląda zachęcająco, a zyskuje i to bardzo dopiero po posmakowaniu. Tu się nie zgodzę, bo mnie zachęciło już samo zdjęcie. Co więcej wypróbowywałam banany już wcześniej w innych wypiekach i wiem, że nadają one niesamowitej wilgotności każdemu ciastu. Dlatego od razu wiedziałam, że chlebek bananowy to na pewno pełna rozkosz i niebo w gębie. Nie myliłam się :)

W oryginalnym przepisie Nigelli występują suszone wiśnie. Ja zastąpiłam je suszoną żurawiną.
W ilościach składników u Nigelli występuje 175 g mąki pszennej, mi wydało się to za mało, ciasto było za rzadkie dlatego u mnie jest to 250 g. W przypadku proszku do pieczenia w oryginale są to 2 łyżeczki, u mnie 1 - przy dwóch czuje w chlebku posmak proszku.


 Składniki potrzebne na chlebek w keksówce o długości 30 cm:

125 g masła 
4 średniej wielkość banany (najlepiej bardzo dojrzałe)
150 g drobnego cukru białego lub trzcinowego demarara
2 jajka
250 g mąki pszennej ( prawie 2 szklanki)
1 łyżeczka proszku do pieczenie
1 łyżeczka sody oczyszczonej
100 g suszonej żurawiny
100 g wiórków kokosowych



Sposób przygotowania:

Roztop masło w rondelku i odstaw do przestygnięcia. Banany wrzuć do blendera i zmiksuj na papkę (możesz je też rozgnieść widelcem). Następnie zmiksuj przestudzone masło z cukrem, bananami i jajkami. Łyżką wmieszaj mąkę, proszek do pieczenia i sodę. na koniec dodaj żurawinę i wiórki kokosowe. Wszytko razem dobrze wymieszaj, aby składniki się dobrze połączyły. 

Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia i przelej do niej przygotowane ciasto.

Piecz w 170 stopniach przez 50 minut, ale już po 45 sprawdź bo chlebek może być już gotowy.

wyjmij z piekarnika i pozostaw na 10 min. aby przetygł a potem zajadaj :)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie Try My Delish Dish i zapraszam ponownie :-)