sobota, 23 czerwca 2012

Cynamonem pachnące...mini Szarlotki

Po przebudzeniu pomyślałam sobie, że na śniadanie coś z truskawkami bo tak dużo kupiłam - trzeba szybko zjeść. Ale po wejściu do kuchni przecierając zaspane oczy, wśród błagalnych okrzyków głodnej kocicy poczułam, że w powietrzu unosi się jeszcze zapach cynamonu i pieczonych jabłek.... to zapach muffinek w kolorowych kreacjach, zwanych przeze mnie mini szarlotkami. Jedna już zniknęła, na talerzyku zostało tylko puste brązowe wdzianko, zaraz chyba porwę jeszcze jedną, tym razem w żółtej sukience - są naprawdę uzależniające.


 Składniki potrzebne na 14 szarlotek:

2 średniej wielkości jabłka
2 jajka
125 g cukru trzcinowego (plus 4 łyżeczki do posypki)
125 ml miodu płynnego
125 ml oleju roślinnego
60 ml jogurtu naturalnego
275 g mąki pszennej (2 szklanki plus odrobina)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta sody oczyszczonej
2 łyżeczki cynamonu
100 g migdałów w słupkach




Sposób przygotowania:

Jabłka obierz ze skórki i pokrój w kostkę. W jednej misce wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sodę, połowę migdałów i łyżeczkę cynamonu. W drugiej misce połącz trzepaczką jajka, cukier, olej, miód, jogurt. Dodaj suche składniki do mokrych, wymieszaj delikatnie (im bardziej grudkowate ciasto, tym szarlotki będę bardziej delikatne), dodaj jabłka, wmieszaj je w ciasto. 

Przygotuj posypkę: resztę migdałów połącz z łyżeczką cynamonu i 4 łyżeczkami cukru trzcinowego.

Przygotuj formę z wgłębieniami do muffinek wyłóż papierkami, lub użyj foremek silikonowych -  ja użyłam ich wczoraj po raz pierwszy i bardzo się sprawdziły - szczególnie ze względu na walory estetyczne, bardzo ładnie wyglądają. Rozlej ciasto do foremek, udekoruj posypką i piecz w 200 stopniach przez około 20 minut, aż szarlotki zarumienią się.

 Voila szarlotki gotowe! Mniam!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie Try My Delish Dish i zapraszam ponownie :-)