poniedziałek, 29 października 2012

Bomba witaminowa czyli zupa brokułowa

Za oknem zaczynają panować już iście zimowe chłody, więc zaczynamy być bardziej podatni na przeziębienia. Dlatego też ten tydzień proponuję rozpocząć od ugotowania dużego gara wywaru pełnego witamin i minerałów, które ochronią nas przed wirusami. Często gotując brokuły do obiadu szkoda jest mi wylewać wody, w której się gotowały bo część brokułowych dobroci w niej pozostaje. Idealnym rozwiązaniem, które pozwoli nam skorzystać z bogactwa brokułowych wartości odżywczych jest oczywiście zupa. Ameryki tu nie odkrywam i pewnie każdy z Was niejednokrotnie brokułową już przygotowywał i ma na nią swój własny sposób. Ja zapraszam Was dziś na moją brokułową :-)


Potrzebne składniki na około 3 litry zupy:

3 litry wywaru warzywnego lub warzywno-mięsnego
2 główki brokułów świeżych lub odpowiadająca ilość mrożonych
1 duży ugotowany korzeń pietruszki
1 mały ugotowany seler
1 duży ziemniak
4 ząbki czosnku
mały pęczek natki pietruszki
małe opakowanie jogurtu naturalnego
sól
pieprz
opcjonalnie: garść mrożonego, zielonego groszku


Sposób przygotowania:
  • Ugotuj wywar/rosół, jeśli mięsny to najpierw zacznij od gotowania mięsa, gdy woda się zagotuje dorzuć włoszczyznę i ziemniaka, jeśli bez mięsa to gotuj same warzywa. Po przygotowaniu wywaru pozostaw w nim pietruszkę, natkę, seler i ziemniaka, dodaj umyte i pocięte w różyczki brokuły. Gotuj około 10 minut,
  • Odstaw aż zupa przestygnie,
  • zmiksuj na krem razem z obranymi ząbkami czosnku i z jogurtem,
  • dopraw solą i pieprzem do smaku,
  • możesz do zupy dodać także zielony groszek (może być mrożony), dodaje on przyjemnego słodkiego smaczku, ja zazwyczaj tak robię, tym razem po prostu nie miałam go w zamrażarce.

Na zdrowie :-)




5 komentarzy:

  1. Pycha! Poproszę miseczkę na rozgrzanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jednak odkrywasz jakąś 'nową Amerykę' przede mną, wszak moja zupa brokułowa wygląda zupełnie inaczej i inne składowe zawiera.. Twoja wygląda niezwykle zachęcająco, ja znów dałam się chorobie, zupy w ciągłym użyciu, może ta będzie kolejna...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna zupa!
    I te różyczki brokuła,urocze.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie Try My Delish Dish i zapraszam ponownie :-)